duminică, 7 martie 2010

Empire State of Mind

Tocmai am ascultat Jay-Z feat Alicia Keys. Draguta melodie, nu am ce zice. Ascultand mi-am dat seama de vesnica problema: mentilatea romanului. Astia doi, mai mult sau mai putin, fac reclama unuia dintre cele mai populare orase. Si asta in plina criza econominca, in schimb ce la noi au succes melodiile in care ne plangem de mila, in care suntem declarati decedati din punct de vedere fizic, psihic si spiritual, nu avem nici o scapare. Si aveti aici exemplul cel mai potrivit, ca noi suntem oropsitii universului, ca trebuie sa traim pe alta planeta, daca nu intr-un alt univers. Ca vezi dom'le romanii sunt vreo rasa superioara numai ca altcineva decide pentru noi. Pai daca suntem asa o rasa superioara de ce nu facem ceva ? De ce singurul mod de a ne face cunoscuti este furtul...si nu numai. De ce ne place sa ne plangem de mila in loc sa facem, sa avem o atitudine diferita? Pai pentru ca asa suntem noi, pentru ca noi asteptam sa ne cada din cer bunastarea, fericirea si daca am puteam sa fim si campioni mondiali la fotbal dar, bineinteles, asta fara sa jucam vreun meci. Mie imi place de Dan Puric. Chiar daca uneori mi se pare ca exagereaza el stie sa vada si partea plina a paharului, partea a frumoasa a noastra, a romanului. Iar Jay-Z si Alicia Keys asta fac, exact ce face si Dan Puric. Practic te cheama sa vezi o frumusete de oras, practic preaslavindu-si orasul, mentalitatea, stilul de viata american, fac un fel de reclama mascat in schimb ce noi stam si ne plangem de o mila cu o mana intinsa dupa pomana si alta intinsa in buzunarul altuia. Totul pleaca de la mentilatate. Asa ca, atata timp cat o sa stam si o sa ne plangem de mila fara sa incercam sa ne schimbam atitudinea fata de viata si fata de noi insine vom ramane in continuare la aceleasi nivel...pardon, sub nivelul marii incercand disperati sa luam o gura de are in timp ce innecam. Sau poate ca noi suntem gorila de pe Marte si usor, usor, divinitatea ne ia cu o mana de pe planeta unde suntem oropsitii si ne muta cu cealalta in locul in care putem sa ne aratam adevarata valoare, neimportant fiind faptul ca valoare noastra ar fi egala cu a maimutei... din toate punctele de vedere

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu